Feed on
Posts
Comments

Mala prostorija, sa tri drvena stola i drvenom klupom duž zida. Na stolovima tamnozeleni stolnjaci od upletene trske. Okolo poređane saksije sa egzotičnim biljkama koje kao da su donete iz neke od dalekih južnoameričkih prašuma… Preko celog zida fotografija plantaže kakaovca i, preko nje, topložutim slovima ispisana priča o blagim padinama Anda, o Astecima i Majama i bogu Inbound tortaQuetzalcoatli, o Kolumbu, Kortezu i Španiji, i širenju kakaoa na zapadnu Afriku… U vitrini desetak najdivnije ukrašenih čokoladnih torti, a ispred njih, na tanjirićima, zalogajčići. I lepo se vide slojevi marmelade, krupno mleveni lešnik, troslojna glazura i listići rendane crne čokolade… Uh. 😛 A onda “u kadar” ulazi simpatična gospođa sa osmehom bucmaste Mona Lize i pitanjem “Želite li da probate neku od naših čokoladnih torti? Ne morate da kupite, ali ne probati je greh…” I vidite joj u očima ljubav, ljubav prema tom finom, slatkom, kremastom, što se topi u ustima. Što miriše na kakao, cimet i vanilu. I pržene lešnike…
Da li želim da probam? Jok, ti ćeš… 😛

Outbound tortaNa izlasku iz hrama čokolade, još pod utiskom vrhunskog hedonističkog doživljaja, jedva izbegoh… tortu!?! Da, tortu. Upravo je proletela još jedna. I još jedna. I dok sam zbunjeno gledao gde da se sklonim, ispred mene iskoči lik u odelu, sa dobro uvežbanim osmehom: “’Oćeš tortu?” upita i – šljas po sred lica.
Paa… i to je način da je probam. Zar ne? 😕

Šta više volite – da vas neko “mami” svojom vešto vođenom pričom ili da vas “gađa” svojom reklamom? A upravo je u tome razlika između inbound i outbound marketinga. 😉

 

11 Komentara

  1. Miomir says:

    Сјајна причица!

  2. Snežana Luković says:

    Znam šta je meni lepše, ali s obzirom da je hpsterstvo u modi. više nisam sigurna u “ukus” ciljne grupe. Mislim da će psihologija kao nauka, akcenat na psihologiji mase, marketinškim agencijama biti sve potrebnija 🙂

  3. Nikolina says:

    Hehe, dobra analogija 🙂
    @Snezana psihologija je marketinskim agencijama itekako potrebna ali nisu svi svesni toga (niti su svesni cinjenice da su mnoge stvari koje se u marketingu primenjuju “izmislili” upravo socijalni psiholozi 😉 ).

  4. Prepoznaje se stručnjak/sladokusac… Ovo mu dodje kao “dezertna-verzija” one lov/ribolov alegorije? I više mi se dopada…
    Mada, nije toliki problem objasniti preduzetnicima (poput mene) da je unosnije umesto da se (alegorijski) lomataju šumom i pucaju na sve što se miče – skrase pored neke vode i u tišini zabacuju udice… Pogotovo ako ta strategija brzo pokaže IMPRESIVNE rezultate. Problem je u tome što su PREDUZetnici po definiciji PREDUZimljivi pa im ta prividna pasivnost teško pada… Ali i to se lako prevazidje kad se shvati da nije ograničen broj udica, štapova ili mamaca, i da ribolovac može da bude onoliko aktivan koliko mu prija…

    Naravno ključna stvar u obe varijante “rekreacije” ostaje visok kvalitet proizvoda/usluga, superiorna cena, i par stotina prezadovoljnih klijenata spremnih da vas hvale unaokolo…

    Uooups! Ispade mi torta…
    ,

    • Pedya says:

      Svaka torta se (uglavnom) sastoji od brašna, šećera i jaja. Al’ ne ume svako od toga da napravi tortu. Da doda (ni manje ni više, nego baš kol’ko treba) lešnika i/ili voća i/ili ruma i/ili čokolade i/ili… i “umesi” svojevrsnu ljubičastu kravu.

      A onda se nađe i “par stotina prezadovoljnih klijenata” spremnih da je “hvale unaokolo”… 😉

  5. Ako mi dosada nije bilo nešto jasno, po ovom pitanju, sada više nema izgovora, svaka čast!

  6. ТоМЦаа says:

    Заиста сам уживао у тексту, просто ми је кренула вода на уста од оне предивне слике торте са почетка (да је сад испред мене, не бих часио ни часа да пробам) 🙂 Е сад, пошто нисам баш упознат са свим тим маркетиншким појмовима, бацио сам се на линк са краја текста и тек онда сам повезао о чему је реч.

    Углавном, морам рећи да ми се свиђа тај концепт и да мислим да сам практично био упознат са њиме и пре него што сам сазнао да се то тако зове. Свакако много привлачније од добијања торте по фаци, мада и то уме да буде занимљиво искуство, само док је торта у питању 🙂

    • Pedya says:

      Мда… Ал’ не продају сви колаче и торте, има ту и дрвене грађе, црепова, кугличних лежајева и других кабастих и нејестивих ствари… 😉

  7. Ako dopustiš da nastavim tvoju “stilsku figuru” – mi zapravo nemamo problem kad torta pogadja nekog drugog? Naprotiv – to se zove burleska ili slap-stik, i stoji rame-uz-rame sa korom od banane ili gegom sa merdevinama… Firma “A” može do mile volje da baca torte, i dok god ne pogodi nas, mi ćemo umirati od smeha… Možda ćemo čak kačiti njene postere po zidu, ili nositi majice sa njenim likom…

    Interesantno – ali “najjači igrači” zapravo bacaju gomilu torti – koje nas ne pogadjaju lično. U čemu je trik?

    • Pedya says:

      Ako baciš “dovoljno mnogo” torti, onda ćeš imati “dovoljno puno” pogodaka, bez obzira na sam procenat uspešnosti. Matematika velikih brojeva… 😉

Leave a Reply