Feed on
Posts
Comments

Postoji jedno pravilo u advertajzingu koje kaže da u komunikaciji ne treba pominjati konkurenciju, jer time (nepotrebno) primaoca poruke podsećate na nju, a postoji i opasnost da on vašu poruku veže za pogrešan brend.

Naravno, gde postoje pravila, postoje i izuzeci. Kad to rade zaista velike kompanije, onda to rade na takav način da gledalac (čitalac, slušalac…) nikako ne može da ostane “u komunikacionom problemu”. 😉 Konkurencija se pominje taman toliko koliko treba da se napravi razlika i prenese vrlo jasna poruka.

Kad smo već kod toga, čuven je “rat brendova” između Pepsi i Coca Cole, u kom je Pepsi na vrlo kreativan i često vrlo duhovit način pravila poređenje između svog i konkurentskog brenda. 😉 Na primer, ovako:

Ovako:

Ili ovako (jedna od mojih omiljenih):

 

Postoji i jedno pravilo u advertajzingu koje kaže da treba komunicirati samo jednu poruku, da bi ona bila zapamćena. To pravilo se može “rastegnuti” i na, recimo, tri poruke, ali u današnje vreme, kad su svi preplavljeni svim mogućim željenim i neželjenim informacijama, jako je teško okupirati nečiju pažnju i preneti mu i tu jednu poruku, a kamoli više od toga. Međutim, i tu postoje izuzeci. 😉

Ako želite da saopštite da vaš automobil poseduje i dizajn… i udobnost… i bezbednost… i sportski duh… sve četiri poruke odjednom… I pri tom želite da “napadnete” ne jednog, već četiri konkurenta istovremeno… kako bi uopšte izgledala takva reklama?!? 😯 A da vrši funkciju…

Pa… recimo ovako:

Eto kako malo “out of box” razmišljanja i natprosečna doza kreativnosti mogu efikasno da ispričaju i vrlo kompleksnu priču… 😀

 

22 Komentara

  1. Ivan Ćosić says:

    Vrhunska Audi reklama, ne volim generalno ratove brendova jer sam skroz za to da brend treba da komunicira svojim kvalitetima.

    Mogao bi da iskopaš stari Bentli hoax odgovor na rat reklama kod automobila, bio bi savršeni part II ovog posta.

    • Pedya says:

      Već iskopan, dok sam pripremao materijal za ovaj post. 😉 Možda ga zakačim u sledeći, ali se još razmišljam, jer po svemu sudeći cela serija oglasa je čist zez… Ali vrhunski! 😀

      Možda jedno malo glasanje ovde, pa po želji čitalaca…? 😉

  2. sopran87 says:

    Ne, zadnja je pobedila, kakva ideja… Svaka im cast…

    • Pedya says:

      Ivan je mislio na seriju print oglasa u kojima se međusobno “prozivaju” BMW, Audi, Subaru i Bentley. Serija je sjajna (posebno zadnji, Bentlijev oglas), ali je u pitanju zez (za razliku od reklama koje sam prikazao u zadnjih nekoliko postova). Zato postavljam pitanje – da li da prikažem tu sjajnu seriju oglasa iako nisu “real”?

      • sopran87 says:

        Mislim da bi trebao, reklame su odlicne, ideja je savrsena, mozda se iz toga izrodi neka ozbiljna, kreativna, produktivna ideja 🙂

  3. Dinke says:

    Ove pepsi reklame manje vise ali ova sa Audiem … fantasticno 🙂

    Jedino mislim da nisu ni trebali da nakon formiranja Audi logo-a od onih privezaka da dodatno stavljaju i natpis audi… na neki nacin su upropastili veoma efektnu reklamu.

    (Btw just for the record mrzim audi i taj auto moja malenkost nikada nece kupiti)

  4. Eniac says:

    Super reklamice. Volim sto se ne rasplines u tekstovima vec u vrlo konkretnoj formi preneses poruku sto je danas bas retkost.

  5. Milan Obradovic says:

    Stvarno je vrhunska reklama, i pogadja u metu, samo mi se cini da na onom prvom prstenu/dizajn moraju jos da rade da stignu Alfu 🙂
    Ne znam da li si video rat oglasima BMW, Audi, Subaru i stari dobri Bentley http://www.youtube.com/watch?v=xSZEQ04mPHQ&feature=related

  6. Milan Obradovic says:

    Sad videh da je u medjuvremenu svima pao taj zez na pamet, sorry 😉

  7. Ivancosic says:

    Pedja u toj seriji nije nista zez osim Bentlija, slobodno okaci i lepo napisi kako su ljudi zapravo onda viralno prosirili pricu kada je dodat bentli…

  8. Ima u reklami jedan detalj koji je čisto zanatsko majstorstvo. Prvi ključ je “greškom” stavljen naopako, pa tek naknadno okrenut. Trapavo izgubljene dve sekunde? Neće biti – probao sam da zamislim bez tog detalja, i cela stvar je izgubila mnogo (naročito na prvo gledanje). Taj gest je “maska” koja odvači ideju gledaoca o poruci reklame na sasvim drugu stranu, da bi dodatno pojačala efekat iznenadjenja. I bez toga bi bilo genijalno, ali izgleda da nas ima još koji veruju da nikada nije toliko dobro – da nebi moglo bolje…

    • Pedya says:

      U pravu si, ti “mali” detalji čine razliku između “odličnog” i “fantastičnog”. 😀 Kao što u prošlom spotu detalj sa kočnicama nesporno predstavlja “dodatnu vrednost”, 😉 tako je i ovde detalj sa prvim ključem “ono nešto” što dodaje novi stepen gradacije ovoj zaista sjajnoj reklami. 😀

    • BRANKKO says:

      Ne samo da odvlaci paznju od ideje kompletne reklame, vec ujedno i fokusira paznju na trenutni deo sekvence. Zasto je bitno da je kljuc okrenut tako, a ne onako. Zato sto tu ima necega cega sa druge strane nema. Tera nas de sa zagledamo i da vidimo logo. Em su nam odvukli paznju da ne gledamo gore (sto je postignutno i svetlom) em, kako se ubacuju novi logo-i (brendovi) svhatamo da je neka fora sa njima te da nisu bitni kljucevi kao kljucevi vec naglasene karakteristike tih brendova, tj logo-a koji te brendove reprezentuju. Totalno majstorski odradjeno! 🙂

  9. Goldie says:

    Odlican tekst i odlicno prenesena zapazanja a video klipovi mogu biti i skolski primeri 😀 Volim ovakve efektne postove. Hvala 🙂

  10. Nikol says:

    Prosto neverovatno ovo s 4 kljuca, kako nizak udarac a tako efektan al je ipak to malo seljacki mislim pazi trip “Ne kupujte kod Pere kupujte kod mene” 😀

    • BRANKKO says:

      Realno, imaju proizvod sa sva 4 kvaliteta i sa svakim konkurentom ponaosob mogu da se nose. Tako da sebi mogu da priuste ‘seljacke fore’, no reklama je i dalje genijalna.

  11. Darko Vidić says:

    Odlični primeri dobre promocije (advertising-a), ali mislim da ova Audi reklama nije dozvoljena za emitovanje, jer u Evropi je zabranjeno javno pominjati direktne konkurente u reklamama (kako štampanim, tako i eletronskim).

    Ali, odličan tekst vredan pažnje!

  12. […] This post was mentioned on Twitter by Predrag Milićević, Jovan Milićević, Drustvo Srbije za PR, Petar Stakić, Stevan Stančević and others. Stevan Stančević said: Odlicne! RT @Pedya Coke, Pepsi i 4 ključa http://tinyurl.com/3ao8mvk [blog post] #PedyaBlog […]

  13. […] reklame. Kao što rekoh dosad bezbroj puta: “ Kratak tekst odlična i jasna poruka“. Coke, Pepsi i 4 ključa CITAT: ……….Postoji i jedno pravilo u advertajzingu koje kaže da treba […]

  14. […] put smo pričali o “pokretnim slikama”, sada je na redu […]

Leave a Reply

Please leave these two fields as-is:

Protected by Invisible Defender. Showed 403 to 152,185 bad guys.

Improve Your Life, Go The myEASY Way™