U razmaku od osam godina napravljene su dve izuzetne reklame koje promovišu korišćenje sigurnosnog pojasa u automobilu. Obe su napravljene bez ijedne šokantne scene, a opet, obe vrlo upečatljivo prenose svoju poruku.
Prva je kreirana za Axion program Dexia banke, u okviru njihove akcije za bezbednost mladih u saobraćaju i emitovana je januara 2002. Iste godine je u Kanu, na internacionalnom festivalu advertajzinga, dobila bronzanog lava.
Druga je kreirana za organizaciju Sussex Safer Roads Partnership i emitovana ove zime. Zahvaljujući Internetu, spot je za manje od dve nedelje videlo više od milion ljudi! ❗
Pristupi potpuno različiti, pobuđuju različite emocije, ali prenose istu poruku… Advertajzing u svom najboljem izdanju. 😀
Da se malo pohvaaalim! 🙂 Interview sa tipom koji je radio Embrace Life! Blogpost Round table: How a local campaign went global – Embrace Life http://bit.ly/9q4CpI #socialadvertising
Taj sam link već linkovao gore. Videh da pominje neku Tatjanu… Da nema to neke veze s tobom? 😉
Daaaa! 🙂
Pa, bravo! Mogla bi malo da nam ispričaš o tome, onako, iz prve ruke… 😀 Ovo je retka prilika za nas, obične smrtnike, da od nekog našeg saznamo male tajne velikih majstora… 😉
Super su, bas. A kad vidim onaj BG bilbord ‘ubio sam sestru’ povratio bi zivot.
Odlično.
Mene je ovaj (novi) spot inspirisao da napravim tekst na blogu u kojem je ključna teza da je budućnost reklame njeno prerastanje u umetnost po sebi.
Lično smatram da je to najbolji reklamni spot ikada snimljen.
Cenim ga još više jer promoviše najveću vrednost – život.
Pedja, pričaću kad dodjem! U frci sam, pakujem se … užas! Život u kartonu! 😀 Pisala bih na blogu ali mi je pamet momentalno na paši! 🙂
Dogovoreno! Držim te za reč 😉
Ovaj spot u kojem se propagira korišćenje pojasa u automobilu po mom laičkom mišljenju verovatno je među najboljim ikad snimljenim reklamim porukama. Zapravo, to je umetnost ili bar linija duž koje se prepliću propagandna i umetnička poruka. O društveno odgovornoj sadržini ne treba ni govoriti, takođe je veoma jasna.
Mene je spot, uz još neke “složene kockice”, inspirisao da napišem na svom blogu tekst o tome da je budućnost reklame njeno pretvaranje u umetnost. U sasvim ravnopravni umetnički način izražavanja.
Ti baš umeš da lansiraš teme koje i edukuju i inspirišu. 🙂
Slažem se, retki su spotovi u kojima se poruka prenosi na tako lep i efektan način. Da li će se reklama pretvoriti u umetnost, ne znam, ali, iskreno, sumnjam. Sumnjam jer zadatak bilo kog promotivnog elementa (spota, oglasa…) nije da probudi emocije (što je cilj umetničkog dela), već da iskoristi emocije za prenošenje poruke. Emocije tu nisu cilj (kao u umetnosti), već sredstvo za efikasno komuniciranje. Uostalom, svojevremeno sam već nešto pisao o tome… 😉
Svakako ću s interesovanjem pročitati šta ti imaš da kažeš na tu temu, jer svaki tvoj tekst “šuruje” s umetnošću, a kad u to umešaš i reklame, ne sumnjam da će biti zanimljivo… 😀
Što se inspiracije i edukacije tiče, hvala, ali znaš kako kažu – “lepota je u očima posmatrača”… 😉
[…] teme, publikovao je na svom blogu nedavno članak pod (odličnim, pravim novinarskim) naslovom “Nebo može da sačeka, zagrli život” u kojem govori o dva spota, nastala u razmaku od oosam godina, kojima se promoviše nošenje […]
Pedja, nadam se da si clanak pravilno razumeo!! Ja nisam učestvovala u nastanku spota, nego samo u intervju-u sa gospodinom koji je uradio spot! 🙂
U stvari, zaista sam pomislio da si bila “s druge strane stola”, ali i iz tvoje pozicije bi sigurno imala što-šta zanimljivo da nam kažeš, što nije ušlo u tekst na sajtu. Stoga, i dalje očekujem jednu zanimljivu priču… 😉
Ja sam član Osocio grupe!
Dakle, ostadoh bez teksta!
Umetnost-reklama-emocija-sredstvo-šta-god, ovo je izuzetno ! Cilj je postignut!
veliki pozzdrav, blog je super, samo pisi…
Nemam ništa novo da kažem, obe reklame su fenomenalne.
Prva reklama je fenomenalna, ali druga je mogla biti bolja. Ja bi uradio na malo drugaci nacin i docarao je tako da ljudi osjete odgovornost za sebe i svoje saputnike. Sigurnost na prvom mjestu u saobracaju je zlatno pravilo kojeg se malo ko drzi, a ne docarava se kroz reklame na najbolji nacin, kada se udje u srce covjeka i usadi mu se odgovornost kroz emocije tada reklama postize pravi ucinak kada je u pitanju ovako nesto.
Fenomenalno, posebno me je ova druga reklama podstakla da malo razmislim o vrednostima, i o tome šta mi je važno u životu, i da li ipak tih 5 sekundi za vezivanje pojaseva nije naodmet iskoristiti da se i veže.
Pedya kao i uvek stvarno si izabrao prave spotove…