Feed on
Posts
Comments

U razmaku od osam godina napravljene su dve izuzetne reklame koje promovišu korišćenje sigurnosnog pojasa u automobilu. Obe su napravljene bez ijedne šokantne scene, a opet, obe vrlo upečatljivo prenose svoju poruku.

Prva je kreirana za Axion program Dexia banke, u okviru njihove akcije za bezbednost mladih u saobraćaju i emitovana je januara 2002. Iste godine je u Kanu, na internacionalnom festivalu advertajzinga, dobila bronzanog lava.

 

Druga je kreirana za organizaciju Sussex Safer Roads Partnership i emitovana ove zime. Zahvaljujući Internetu, spot je za manje od dve nedelje videlo više od milion ljudi! ❗

 

Pristupi potpuno različiti, pobuđuju različite emocije, ali prenose istu poruku… Advertajzing u svom najboljem izdanju. 😀

 

20 Komentara

  1. tatjana vukic says:

    Da se malo pohvaaalim! 🙂 Interview sa tipom koji je radio Embrace Life! Blogpost Round table: How a local campaign went global – Embrace Life http://bit.ly/9q4CpI #socialadvertising

    • Pedya says:

      Taj sam link već linkovao gore. Videh da pominje neku Tatjanu… Da nema to neke veze s tobom? 😉

  2. tatjana vukic says:

    Daaaa! 🙂

    • Pedya says:

      Pa, bravo! Mogla bi malo da nam ispričaš o tome, onako, iz prve ruke… 😀 Ovo je retka prilika za nas, obične smrtnike, da od nekog našeg saznamo male tajne velikih majstora… 😉

  3. Vukašin says:

    Super su, bas. A kad vidim onaj BG bilbord ‘ubio sam sestru’ povratio bi zivot.

  4. Marko says:

    Odlično.

  5. Mene je ovaj (novi) spot inspirisao da napravim tekst na blogu u kojem je ključna teza da je budućnost reklame njeno prerastanje u umetnost po sebi.
    Lično smatram da je to najbolji reklamni spot ikada snimljen.
    Cenim ga još više jer promoviše najveću vrednost – život.

  6. tatjana vukic says:

    Pedja, pričaću kad dodjem! U frci sam, pakujem se … užas! Život u kartonu! 😀 Pisala bih na blogu ali mi je pamet momentalno na paši! 🙂

  7. Ovaj spot u kojem se propagira korišćenje pojasa u automobilu po mom laičkom mišljenju verovatno je među najboljim ikad snimljenim reklamim porukama. Zapravo, to je umetnost ili bar linija duž koje se prepliću propagandna i umetnička poruka. O društveno odgovornoj sadržini ne treba ni govoriti, takođe je veoma jasna.

    Mene je spot, uz još neke “složene kockice”, inspirisao da napišem na svom blogu tekst o tome da je budućnost reklame njeno pretvaranje u umetnost. U sasvim ravnopravni umetnički način izražavanja.

    Ti baš umeš da lansiraš teme koje i edukuju i inspirišu. 🙂

    • Pedya says:

      Slažem se, retki su spotovi u kojima se poruka prenosi na tako lep i efektan način. Da li će se reklama pretvoriti u umetnost, ne znam, ali, iskreno, sumnjam. Sumnjam jer zadatak bilo kog promotivnog elementa (spota, oglasa…) nije da probudi emocije (što je cilj umetničkog dela), već da iskoristi emocije za prenošenje poruke. Emocije tu nisu cilj (kao u umetnosti), već sredstvo za efikasno komuniciranje. Uostalom, svojevremeno sam već nešto pisao o tome… 😉

      Svakako ću s interesovanjem pročitati šta ti imaš da kažeš na tu temu, jer svaki tvoj tekst “šuruje” s umetnošću, a kad u to umešaš i reklame, ne sumnjam da će biti zanimljivo… 😀

      Što se inspiracije i edukacije tiče, hvala, ali znaš kako kažu – “lepota je u očima posmatrača”… 😉

  8. tatjana vukic says:

    Pedja, nadam se da si clanak pravilno razumeo!! Ja nisam učestvovala u nastanku spota, nego samo u intervju-u sa gospodinom koji je uradio spot! 🙂

    • Pedya says:

      U stvari, zaista sam pomislio da si bila “s druge strane stola”, ali i iz tvoje pozicije bi sigurno imala što-šta zanimljivo da nam kažeš, što nije ušlo u tekst na sajtu. Stoga, i dalje očekujem jednu zanimljivu priču… 😉

  9. tatjana vukic says:

    Ja sam član Osocio grupe!

  10. rada says:

    Dakle, ostadoh bez teksta!

    Umetnost-reklama-emocija-sredstvo-šta-god, ovo je izuzetno ! Cilj je postignut!

  11. cajtnot says:

    veliki pozzdrav, blog je super, samo pisi…

  12. Charolija says:

    Nemam ništa novo da kažem, obe reklame su fenomenalne.

  13. Drazan says:

    Prva reklama je fenomenalna, ali druga je mogla biti bolja. Ja bi uradio na malo drugaci nacin i docarao je tako da ljudi osjete odgovornost za sebe i svoje saputnike. Sigurnost na prvom mjestu u saobracaju je zlatno pravilo kojeg se malo ko drzi, a ne docarava se kroz reklame na najbolji nacin, kada se udje u srce covjeka i usadi mu se odgovornost kroz emocije tada reklama postize pravi ucinak kada je u pitanju ovako nesto.

  14. Fenomenalno, posebno me je ova druga reklama podstakla da malo razmislim o vrednostima, i o tome šta mi je važno u životu, i da li ipak tih 5 sekundi za vezivanje pojaseva nije naodmet iskoristiti da se i veže.

    Pedya kao i uvek stvarno si izabrao prave spotove…

  15. […] teme, publikovao je na svom blogu nedavno članak pod (odličnim, pravim novinarskim) naslovom “Nebo može da sačeka, zagrli život” u kojem govori o dva spota, nastala u razmaku od oosam godina, kojima se promoviše nošenje […]

Leave a Reply

Please leave these two fields as-is:

Protected by Invisible Defender. Showed 403 to 152,436 bad guys.

Improve Your Life, Go The myEASY Way™