Feed on
Posts
Comments

Kome više verujete? Kompanijama ili prijateljima?

Svaki oglas ili TV spot je reklama koju potpisuje kompanija. Svaki like, share, tweet ili retweet je preporuka koju potpisuje neki vaš poznanik ili prijatelj. Kome više verujete? 😉

Thumb upNekada su kompanije imale svu moć masovnog komuniciranja, danas to ima svaki korisnik društvenih medija. Svačiji glas se dovoljno daleko čuje. U novom svetu komunikacija, novi advertajzing mora prihvatiti novu realnost. Preporuka je nova reklama. Njoj ljudi veruju.

Ne, stari advertajzing nije umro, i neće verovatno nikad. I dalje će biti i oglasa i bilborda i TV reklama. I dalje će se štampati flajeri i brošure. I dalje će kompanije slati pisma i mailove… Ali će se glas svakog pojedinca čuti sve jače i sve dalje. Kompanije moraju računati s tim. Ako žele uspeh, pored direktne, moraju imati i posrednu komunikaciju sa tržištem. Nije više dovoljno da se same preporučuju. Ne ide to više tako. 😉

Slažete se?

 

12 Komentara

  1. zubarica says:

    Dragi Peđa,
    kod mene u poslu je reklama nešto vredela pre raspada SFRJ :).
    A posle toga je bilo i ovako i onako, s tim što je u određenim kriznim periodima (inflacija, SVAKA najava bombardovanja, poskupljenja, zatvaranja granica, Bog zna čega strašnog, restrikcije…) SVE zamiralo, ma šta mi radili.
    U “normalnim” periodima se, veruj, video svaki dinar dat na reklamu.

    Posle svega navedenog je došao ovaj momenat o kojem ti govoriš, ja mislim da to traje možda desetak godina unazad, ne mogu dobro u vremenu da “svrstam”.

    Dakle, ne da je “umrlo” to što si pobrojao, ali svakako je danas na prvom mestu “glas”, bar u mom poslu. Samim tim – bolje rade ordinacije koje duže DOBRO rade, i još ponešto… Walk an extra mile i sve tako :).

    Hvala na sjajnom tekstu, Peđa.

    • Pedya says:

      “Dobar glas” je uvek i u svakom poslu dobrodošao (ako se posao radi na tržištu, gde postoje konkurencija i supstituti), sad samo taj “glas” dobacuje dalje. Ali, naravno – treba ga zaslužiti. 😉

  2. baš sam se pitala gde je pedya i zašto nema novih tekstova 🙂

    elem, preporuka
    knjige, automobili, motori – oduvek se kupovalo “na preporuku”
    letujemo/zimujemo/ručamo/izlazimo na “proverenim” mestima
    i logično je da se prelilo iz “stvarnog” u virtuelni život

    u ovom virtuelnom životu, svačije online prisustvo je bitno, od pojedinca do mega-kompanije
    neko to shvati ranije, neko kasnije

    znam da sam ti rekla već, ali moram da ponovim: volim i izuzetno cenim kako umeš da upakuješ svoju misao u vrlo malo reči

    • Pedya says:

      Tu je, nego mora nešto da ga malo “zagolica” pa da sedne za tastaturu… 😉

      Da, preporuka je oduvek bila važna, sad se samo bolje i dalje čuje. I brže prenosi. 😉

  3. Potpuno se slažem.
    Uvek ćemo više verovati preporuci (ili kritici) osobe koju poznajemo. Pa čak i onih koje ne poznajemo – mislim na čestu situaciju kada tražimo neku preporuku ili savet na forumima.

    Btw: šteta je što si već izdao svoju e-knjigu, jer mislim da ovaj post zaslužuje mesto u njoj. Možda za e-knjigu No2 ? 🙂

    • Pedya says:

      Eto, ti si prvi koji mi je rek’o da je šteta što sam je izdao. Ti si onaj pravi, iskren drug… 😉

      BTW Biće valjda još koje izdanje… 😀

  4. Peđa stvarno si majstor svog zanata 🙂 super post !
    Auto škole preporuku u offline svetu koriste odavno, bojim se da su mnogi i zastranili sa tom činjenicom. Mnogi spavaju na lovorikama stare slave a internet nas vodi drugim putem “sve je prolazno samo neprestana edukacija, rad i trud čuvaju uticaj na okruženje”.
    Interesantno je tvoje zapažanje, ali moram te dopuniti sa još jednom činjenicom. Nisu sve preporuke jednake važnosti, bitan je i izvor koji preporuku šalje.
    Šta se dešava kada negativna osoba šelje preporuku, da li je to anti reklama ili pravo priznanje kvaliteta?

    Pozdrav iz PopSoft-a

    • Pedya says:

      Tvoj “amandman” je jednoglasno usvojen, uzdržanih nema. 😉

      Naravno, vrlo je važno ko daje preporuku (ko je pomenuo “influensere”? ;)). E sad, šta znači “negativna osoba”? U svakom slučaju, ako je osoba od poverenja, preporuka je dobrodošla, a ako nije, onda može biti i antireklama. Bitan je kredibilitet osobe koja nešto preporučuje, kao što je bitan i kredibilitet (offline i online) medija u kome se pojavljuje neki (PR) članak ili reklama (“stari advertajzing”).

      Pozdrav s bloga 😀

  5. Pa, napravili smo PUN KRUG… Tako je to i bilo u vreme manufakturne proizvodnje i prodaje robe na pijaci (kao što znamo, koren reči “marketing” je vezan za pijacu)…

    Ima samo jedna zvrčka: Neki su napravili pun krug – a neki su ostali na istom mestu gde su i bili.

    Kako god – sad smo SVI vrlo “savremeni”…

  6. Darko Vidić says:

    Preporuka kao jedan deo direktnog marketinga je uvek bio najpouzdaniji ali i najteži marketing 🙂 Svakako, sjajn tekst, u potpunosti se slažem

    p.s. vrhunska fotka! gde ih nalaziš 🙂

    Pozdrav,

    • Pedya says:

      Hvala na komplimentu, 🙂 ali dozvoli da malo teoretišem 😉 – direktni marketing je vid direktnog obraćanja (kompanije) kupcu, što kod preporuke nije slučaj. Čak naprotiv. Ako bi celu priču smestili u kontekst vrste medija – vlastitih (owned), plaćenih (paid) i stečenih (earned), može se reći da se preporuka prenosi putem stečenih medija, kao komunikacionog kanala. 😉 Forrester Research, objašnjavajući ove tri vrste medija, kaže da stečeni mediji nastaju “kad korisnici postaju kanal [komunikacije]”. A upravo se tako prenosi preporuka. 😀

      PS Na Googletu. :mrgreen:

      Pozdrav!

      • Darko Vidić says:

        Pa dobro naravno, slažem se. Ali, zavisi iz kog ugla i konteksta se gleda. Nekada se preporuka smatrala kao vrsta direktnog marketinga iz razloga što zavodoljni potrošači prenose utiske o kompanija, te stoga liči na direktnu komunikaciju. Jer, iako nije potekla od strane kompanije ka potrošaču, ovde zadovoljni potrošači vrše direktni marketing (promociju), za račun kompanije, ka drugom finalnom potrošaču. Danas, ima mnogo više podela, vrsta instrumentarijuma marketing miksa, te se danas možda preporuka svodi pod novu klasifikaciju, ali ja samo prenosim kako je to nekad svrstavano 🙂

        U svakom slučaju razumemo se i slažemo 🙂 odličan tekst.

        p.s. hvala bogu na google, fotke su vrhunske. keep the good work

Leave a Reply