…treba da bude upravo to – priča. I to dobra. Da bi prodala. 😉
Bez obzira na to da li se piše o kuvanju, modi, cveću, tehnologiji, ili o nekom proizvodu, na blogovima se pričaju priče. I svaka ta priča treba da teče i da žubori, kao i svaka druga dobra priča. A uz to treba da bude i zanimljiva, zabavna i korisna, ako autor želi da bude čitana. Dakle, i kad je post ustv. prodajna priča, ništa se ne menja – sve osobine dobre priče moraju biti tu.
Kao što je na netu već puno puta rečeno – ljudi na društvenim mrežama ne vole da im se prodaje. Ali vole da kupuju. 😉 Vole sami da potraže, da pročitaju i odluče. Možda se odluče i za vaš proizvod, ali ne ako im ga prodajete, već ako pričate o njemu. Ako o njemu pričate dobre, zanimljive, zabavne i korisne priče. 😉
Ljudi traže rešenja. Ne proizvode. Zato im, na početku svoje priče, pričajte o njihovim problemima. Pokažite da ih razumete. A onda im pričajte o dobrom rešenju. Pokažite da znate kako da im pomognete. Opišite ono najefikasnije. Ili najpovoljnije. Ili najbrže… Ne pričajte o svom proizvodu, ali ga imajte u vidu dok opisujete rešenje. 😉 I, pričajući jednu zanimljivu i korisnu priču, dozvolite čitaocu da sam donese odluku i odabere (baš vaš) proizvod. Ne zato što je vaš, već zato što predstavlja najbolje rešenje za njegov problem. 😉
A proizvodi i karakteristike? Gde i kad o detaljima? Pa, na posebnoj, prodajnoj strani (landing page) na vašem sajtu.
Dobra priča je ona koja Vam se vrati sa dodatkom..
Upravo tako. Sećam se promene koja je nastupila kada sam na Kolegijum blogu čitao o tome kako prodati SEO kopirajting http://blog.kolegijum.com/2010/04/kako-i-kome-prodati-seo/ Naravno, princip je primenljiv i na druge oblasti. Trik je da nikada ne govorim šta ja umem i mogu već se kaže šta klijent može da dobije. Pokaže mu se vrednost, kvalitet. Slično je i sa proizvodima. U pitanju je mala promena pristupa a rezultati su iznad očekivanja.
Da, važan je ugao gledanja – nije bitno šta prodavac nudi, već šta kupac dobija. 😉 Na kraju, neki proizvod (ili usluga) zaista predstavlja najbolje rešenje, ali je poenta u rešenju, ne u samom proizvodu/usluzi. 😉
Opšte je poznato da dolazi era gde se prvo kod proizvoda prikazuje user experiance, a ne karakteristike. Najvidljivije je na primeru kompjutera. Sve manje se govori o performansama, brzini procesora, a najviše o tome kako je milina raditi na njemu, itd… Ima čak i tekst o tome u najnovijem SvetuKompjutera. To je realnost, a tako i treba da bude.
Hehe… Jedan od mojih prethodnih postova, Brend, razum i osećajnost, počinje upravo rečima “Čitam tekst iz najnovijeg Sveta Kompjutera (koji će tek izaći za 10ak dana 😉 ) u kome piše da je korisničko iskustvo (user experience) preuzelo primat nad tehnologijom.” 😀
Moj zaključak je bio da se, na kraju, sve svodi na emocije, a emocije su suština svake dobre priče, zar ne? 😉
Naravno, marketing je uvek bio prodaja emocija, a ne proizvoda 😀