Feed on
Posts
Comments

…treba da bude upravo to – priča. I to dobra. Da bi prodala. 😉

Bez obzira na to da li se piše o kuvanju, modi, cveću, tehnologiji, ili o nekom proizvodu, na blogovima se pričaju priče. I svaka ta priča treba da teče i da žubori, kao i svaka druga dobra priča. A uz to treba da bude i zanimljiva, zabavna i korisna, ako autor želi da bude čitana. Dakle, i kad je post ustv. prodajna priča, ništa se ne menja – sve osobine dobre priče moraju biti tu.

Retro TV CommercialKao što je na netu već puno puta rečeno – ljudi na društvenim mrežama ne vole da im se prodaje. Ali vole da kupuju. 😉 Vole sami da potraže, da pročitaju i odluče. Možda se odluče i za vaš proizvod, ali ne ako im ga prodajete, već ako pričate o njemu. Ako o njemu pričate dobre, zanimljive, zabavne i korisne priče. 😉

Ljudi traže rešenja. Ne proizvode. Zato im, na početku svoje priče, pričajte o njihovim problemima. Pokažite da ih razumete. A onda im pričajte o dobrom rešenju. Pokažite da znate kako da im pomognete. Opišite ono najefikasnije. Ili najpovoljnije. Ili najbrže… Ne pričajte o svom proizvodu, ali ga imajte u vidu dok opisujete rešenje. 😉 I, pričajući jednu zanimljivu i korisnu priču, dozvolite čitaocu da sam donese odluku i odabere (baš vaš) proizvod. Ne zato što je vaš, već zato što predstavlja najbolje rešenje za njegov problem. 😉

A proizvodi i karakteristike? Gde i kad o detaljima? Pa, na posebnoj, prodajnoj strani (landing page) na vašem sajtu. :mrgreen:

 

6 Komentara

  1. Dobra priča je ona koja Vam se vrati sa dodatkom..

  2. Upravo tako. Sećam se promene koja je nastupila kada sam na Kolegijum blogu čitao o tome kako prodati SEO kopirajting http://blog.kolegijum.com/2010/04/kako-i-kome-prodati-seo/ Naravno, princip je primenljiv i na druge oblasti. Trik je da nikada ne govorim šta ja umem i mogu već se kaže šta klijent može da dobije. Pokaže mu se vrednost, kvalitet. Slično je i sa proizvodima. U pitanju je mala promena pristupa a rezultati su iznad očekivanja.

    • Pedya says:

      Da, važan je ugao gledanja – nije bitno šta prodavac nudi, već šta kupac dobija. 😉 Na kraju, neki proizvod (ili usluga) zaista predstavlja najbolje rešenje, ali je poenta u rešenju, ne u samom proizvodu/usluzi. 😉

  3. Darko Vidić says:

    Opšte je poznato da dolazi era gde se prvo kod proizvoda prikazuje user experiance, a ne karakteristike. Najvidljivije je na primeru kompjutera. Sve manje se govori o performansama, brzini procesora, a najviše o tome kako je milina raditi na njemu, itd… Ima čak i tekst o tome u najnovijem SvetuKompjutera. To je realnost, a tako i treba da bude.

    • Pedya says:

      Hehe… Jedan od mojih prethodnih postova, Brend, razum i osećajnost, počinje upravo rečima “Čitam tekst iz najnovijeg Sveta Kompjutera (koji će tek izaći za 10ak dana 😉 ) u kome piše da je korisničko iskustvo (user experience) preuzelo primat nad tehnologijom.” 😀

      Moj zaključak je bio da se, na kraju, sve svodi na emocije, a emocije su suština svake dobre priče, zar ne? 😉

  4. Darko Vidić says:

    Naravno, marketing je uvek bio prodaja emocija, a ne proizvoda 😀

Leave a Reply