Feed on
Posts
Comments

Na nedavnom biZbuZZ-u je, pored ostalih medija, bio i Kursor TV – “IT vodič kroz virtuelno i realno“. Tom prilikom sam sa Aleksandrom Aškovićem popričao na temu Interneta, drušvenih mreža i njihovog uticaja na brendove…
 

 

9 Komentara

  1. Ne znam kakva je muzika u spotu, ali verujem da će mi se svideti… Idem da pokušam da skinem…

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Predrag Milićević, Web_Party and Mensur Muzurović, Branko Djurkovic. Branko Djurkovic said: RT @Pedya: Intervju: O Internetu, društvenim mrežama i brendovima… http://www.pedya.rs/?p=2100 [blog post] #PedyaBlog #biZbuZZ […]

  3. Konverzacija je ono što će markeitng polako da shvati, verovatno tek onda kada osete na svojoj koži koliko koštaju greške i neučestvovanje, neprisutnost na mreži. Iz nekoliko razloga – jeste da je važno ko šta priča ali iz ličnog iskustva znam da je lavinu lako pokrenuti ako imaš kredibilitet. Pozitivnu kao i negativnu (nisam probala negativnu još). Drugo, kao što skvoteri nasele napuštene zgrade, tako i nezauzete profile nasele online korisnici – ako niste vi zauzeli svoje ime na društvenim mrežama, proverite, možda je neko to već uradio umesto vas. Može da se desi da će da proba da vam naplati povraćaj domena, facebook profila ili twitterra. I isto važi i za političare i za brendove – donedavno je Dragan Đilas bio hit na Twitteru, zar ne? Istovremeno s tim znam da u jednom velikoj domaćoj kompaniji pregovaraju sa skvoterom da im ustupi facebook fan stranicu i da prestane da odgovara na upite korisnika u ime zaposlenih. Mislim da se upravo piše istorija… 🙂

  4. Uvaženi gospodine Milićeviću,
    zanimljiva zapažanja. Možda bih samo dodao da brendovi uopšte ne pripadaju kompaniji. Oni pripadaju ljudima koji ih koriste ili uživaju u njima. Upravljanje brendovima nije isto što i upravljanje promocijom, pa je teško da se kontrolišu u tom smislu. Evo primera. Volvo je pomislio da je kompanijsko vlasništvo brend Volvo, odnosno percepcija bezbednosti. Niz grešaka (npr. brza seksi vozila) je uticalo da za skoro jednu deceniju Volvo više nije najbezbednije vozilo u glavama potrošača već – Renault. Da ne pominjem da je Volvo prodat.

    S poštovanjem,
    Miljan Premović

    • Pedya says:

      Brendovi postoje samo u svesti korisnika i nigde više. Iz tog ugla gledano, kompanije zaista ne poseduju brendove, već samo proizvode. 😉

      Ako se pod promocijom podrazumeva samo komunikacija koju kreira kompanija, onda se i tu slažem, jer se brendovi kreiraju i kroz tu vrstu komunikacije, ali i kroz diskusije na društvenim medijima koje vode svi koji imaju neko svoje mišljenje o nekom brendu, a tu komunikaciju kompanije ne mogu držati pod kontrolom. Pri tom, percepcija brenda se ne kreira samo komunikacijom, naravno, već kroz korisničko iskustvo koje se stiče u svakoj tački dodira sa brendom, a pošto je u pitanju lično iskustvo svakog korisnika, i taj segment brendiranja se ne može u potpunosti kontrolisati.

      E sad, brend definitivno gubi snagu ako se izgubi osnovna percepcija brenda, odnosno pojam koji brend “poseduje”. Ali, ko je vlasnik fabrike u kojoj se prave proizvodi vezani za određeni brend (u ovom slučaju automobili), skoro da ne utiče, sve dok proizvodi ispunjavaju obećanje dato kroz brend. U konkretnom slučaju, “brza seksi vozila” su mnogo više naškodila brendu Volvo, nego sama činjenica da je fabrika promenila vlasnika.

      • Da, da. Slažemo se. 🙂
        Inače, Volvo je tek kasnije promenio vlasnika jer je zapao u finansijske teškoće.
        Apsultno je neophodno da kompanije prate i budu direktni učesnik na društvenim (i poslovnim) mrežama, o tome nema dileme.
        Pozdrav!

  5. šapke says:

    Video dana 🙂

  6. […] O Internetu, društvenim mrežama i brendovima…By šapke – November 15, 2010Posted in: HIT DANA (VIDEO) O Internetu, društvenim mrežama i brendovima… […]

  7. […] Ovo su reči čoveka koji zna šta govori, velikog poznavaoca marketinga! […]

Leave a Reply