Feed on
Posts
Comments

Da li znate zašto se kokošija jaja kupuju mnogo više nego npr. pačija? Pa zato što se kokoška raskokodače čim snese jaje, a patka to čini u tišini. Kokoška bolje komunicira svoj proizvod. 😉 Naravno, ovo je stari marketinški vic, ali mnogi i dalje misle da je dovoljno “snesti jaje” i “raskokodakati se” i celo tržište će se okrenuti njima.

InvisibleKad sam pisao o nevidljivim kompanijama, nisam mislio na one koje to čine svesno, s namerom. Na one kojih nema nigde osim u zaglavlju nekih debelih bankovnih računa. Ne. Mislio sam na one kompanije koje to čine potpuno nesvesno, na uštrb svoje koristi. Na one koje misle da se svi koji su ikad kupili proizvod sličan njihovom bude i ležu s mislima upućenim samo njima, s njihovim imenom na usnama i pogledom uprtim u njihov logo (ako ga uopšte imaju)… Na one koje misle da je dovoljno imati dobar proizvod (ili uslugu) i puno pričati o sebi, ne shvatajući da su ustv. “sneli” samo još jedno ”jaje” i da se to njihovo “kokodakanje” ne razlikuje od hiljada sličnih. Da su uprkos tim i takvim “naporima” ostali potpuno nevidljivi na tržištu, utopljeni u masu…

“Ima l’ leka apoteka?” Ima, naravno. Al’ pre “leka”, predlažem jednu, po meni, vrlo jednostavnu a poprilično efikasnu “dijagnozu” – ispišite sve marketinške poruke koje komunicirate vi i vaša konkurencija, a zatim iz njih uklonite sva imena (kompanija, proizvoda, usluga…). Pročitajte ih naglas.

Možete li reći koja je čija poruka? Ili sve zvuče isto? 😀

 

5 Komentara

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Predrag Milićević, Andrea Svilokos, Dragan Radović, Aleksandar Miletic, Nemanja Terek and others. Nemanja Terek said: "Nevidljivi" RT @Pedya Zbog velikog interesovanja objavio sam: Nevidljivost – nastavak http://pedya.rs/?p=1502 [blog post] #PedyaBlog […]

  2. Ako se na sve ovo doda činjenica da razlika-radi-razlike (što bi rekao Edward de Bono) NIJE kreativnost, već da kreativnost mora u sebi da sadrži relevantnu svrhu, tj. objektivnu i nedvosmislenu “vrednost” – stvari se malo komplikuju… Ali istovremeno postaju i malo jasnije.

    Malo inspiracije (preporučujem):

    • Pedya says:

      Sjajne misli Edvarda de Bona! 😀 Hvala ti.
      I tačno je – viljuška kao ova evidentno spada u kategoriju “razlika-radi-razlike”. To joj je jedina svrha… 😉

  3. […] Pedya Milicevic’s blog – I onaj prvi deo o nevidljivosti je bio dobar, ovaj mi se svideo zbog načina kako kokoška i patka reklamiraju svoje proizvode. CITAT: …Da li znate zašto se kokošija jaja kupuju mnogo više nego npr. pačija? Pa zato što se kokoška raskokodače čim snese jaje, a patka to čini u tišini. Kokoška bolje komunicira svoj proizvod. … […]

  4. Kao i obično, najjednostavnije stvari su obično i najistinitije, samo smo mi, ljudi, skolni bespotrebnom komplikovanju… Sjajna paralela! 🙂

Leave a Reply