Feed on
Posts
Comments

Marketinška komunikacija nije ispoved. Ne sme se lagati, ali se istina može reći na različite načine. I ne mora se reći baš svaka istina – uvek se može pronaći neka na koju se može i treba usmeriti pažnja… ;)

Npr, ako vidite poznanika kako ponosno šeta sa sinčićem koji je jedno jako simpatično i dražesno dete, sa krupnim plavim očima, blistavim osmehom, ali i “malo atraktivnijim” ušima, nećete pri pozdravu reći “Jao što ti je sin sladak, šteta što je klempav…”. Uvrediće se čovek, naljutiće se, ne zato što ste vi rekli neistinu, naprotiv, zna i on kakve mu uši ima sin, ali je on njegov i najlepši na svetu… Umesto toga možete reći “Jao što ti je sin sladak, tako plave oči nisam nikad video!”. Ovakav pozdrav će izazvati sasvim drugačiju reakciju, a vi ništa niste slagali, samo ste pametno izabrali o čemu da pričate.

S plavim očimaAko ubuduće svojim prijateljima budete pričali o tom susretu i o tom malom kao o detetu “s divnim plavim očima”, i drugi će ga tako percipirati. I ta istina će se širiti.

Verovatno ste i vi bili u prilici da upoznate ljude koji su bili sve samo ne lepi, sve samo ne atraktivni. Ali su imali divan smisao za humor, ili su imali divan glas, ili su sjajno svirali gitaru, ili recitovali stihove… I kad ste ih bolje upoznali, njihov izgled vam uopšte nije bio važan, već neki drugi kvaliteti. I često su baš takvi ljudi bili popularni u društvu, jer su ih ljudi voleli zbog onog nečeg posebnog što su posedovali…

Opet mi je u glavi brendiranje Srbije. Da li Srbija ima “klempave uši”? Sigurno da ima. Verovatno i “kriv nos” i “jednu kraću nogu”… Ali ima i “divne plave oči”, ima i “pesničku dušu” i “prijatan glas”… Možda ne zna baš najbolje da svira gitaru, ali ume divno da svira trubu…

Da li je profesor Wilcox u pravu kad insistira na ekonomskom razvoju zemlje? Svakako, ali to nije posao ni marketinga ni PR-a. Da li je npr. Egipat razvijen? Nije. Da li Egipat treba da prekine svoju priču o piramidama, Nilu, grobnicama i hramovima? I da sačeka s tim dok se ne razvije? Naravno da ne. Ekonomisti treba da rade svoj posao, a stručnjaci za komunikaciju svoj.

Gde su tu blogeri? Pa, svako na svom blogu. ;) A zar ne bi mogli neki od već postojećih i neki od budućih postova da se sakupe na jedan blog? Pa dok se zemlja ekonomski razvija (ili bar planira da to učini), da se na jednom mestu nađu neke lepe istine o nama?

101 Komentara

  1. veroljub says:

    Posle gomile hejta ovde me je sačekala neverovatna količina pozitivne energije. čovek čoveku vuk?

    Ideja: Rubrika “Foreigners about Belgrade” ili slično

    Dati i ljudima koji su bili gosti da napišu članak. Većina nas ima nekog koga smo ugostili iz inozemstva.

    Moj primer: Mom prijatelju je bilo odlično, a bio je ovde za Beogradski maraton. I vegeterijanac je te ne jede roštilj. I ima žensku te nije išao na splavove. Došao je Wizzairom za nekih 150€ povratna karta…

    • Pedya says:

      Naravno, uvek je bolje da nas drugi hvale. Da ne bude da samo “Ciganin hvali svoga konja”… ;)

    • PeckoPivo says:

      Imam ih ja iz 80-ak zemalja :)

      A i ovaj Nemanja Rodic je jednako ako ne i bolje povezan (ko nije bio u AIESEC-u, ne zna sta je networking na medjunarodnom nivou :))

      ako mi i 10% njih napise po koji redak – eto sjajne promocije…

    • vidi ovog mladića-optimistu :)

      A zašto ne bismo potrpali sve što imamo u neki repozitorij pa posle smišljali šta sa tim sadržajem? kapiram da ima raznih formata već sada i da se to može lepo marketinški i dizajnerski srediti

  2. Dogovorio sam se sa Torbicom ( http://www.cri.rs ) da nam pokloni hosting, bar u prvo vreme dok ne dostignemo neku značajnu posetu koja bi previše opteretila server.

  3. Pedya says:

    Dan “D” – Beograd, četvrtak, 26.11, u kafiću El Toro (kod Beograđanke), od 18:00h. Svi ljudi dobre volje su dobrodošli. :)

  4. pedja says:

    Pohvaljujem ideju i zelim vam sve najbolje u realizaciji projekta, pomogao bih ali neznam kako bih mogao. Kad sajt krene, zamolicu managere iz USA da ostave komentar, ako bude takva mogucnost, posto znam da im je super kad dodju ovde.

    • Pedya says:

      To bi bilo sjajno. Jedna od ideja i jeste da stranci pišu o nama, jer taj sajt će biti i namenjen njima – strancima, pa kome će oni više verovati nego nekom svom ko je bio ovde… Na društvenim mrežama je i poenta da korisnici pišu o kompaniji, a ne da se ona sama hvali. Ovde je Srbija “kompanija”, a stranci su “korisnici”. ;)

  5. Evo poziva za sve zainteresovane da pomognu u osmisljavanju i realizaciji projekta da se pridruze diskusiji na DPT-u http://www.devprotalk.com/f47-projekat-srbija.html

  6. Tek sad sam video poziv (za juče). Šteta! Ne bih da ostane da mi je poslednji komentar na ovu temu bio negativan. Vrlo rado bih ostavio i neki svoj post na tom novom sajtu. Imam ideju da uporedim svoje (na kraju vrlo pozitivno) iskustvo u Libiji pre dvadesetak godina, sa pozicijom u kojoj se danas nalaze poslovni ljudi ovde. Verovatno ću ga nazvati “Zemlja neotkrivenih mogućnosti”. Uostalom (uz sve loše strane) niko ne može poreći da je ovo jedna od retkih zemalja na svetu gde je moguće napraviti STVARNO velike pare za STVARNO kratko vreme (pogotovo ako ste stranac).

  7. Samo sam promenio naslov: zove se “Go West (Balkans)” – Ne verujem da si baš na to mislio, ali tako nešto bih ja (da sam stranac) voleo da pročitam…

  8. electrasdreams says:

    Pridruzena.

  9. [...] kind of sparkled everything couple of weeks ago, and now Pedya chose a right moment (we took enough time to swallow the whole idea) to start the engine, and here [...]

  10. [...] postoje još i pod brendnovi, obeležja lokalnih sredina, regija ili gradova. Na blog postu „Da li Srbija ima klempave uši“ Peđe Milićevića se rodila ideja o brendiranju Srbije od strane blogera. Na ovoj strani se [...]

  11. [...] komentara Pedya je uspeo da pokrene Bluesman-a na temu Re:Branding Serbia, koji je pokrenuo konkretne korake da se [...]

  12. [...] Peđin teks i Bluesmanov višak slobodnog vremena (naravno, ima i predistorije, ali ovo što sam spomenuo je po [...]

  13. [...] Pedya je uspeo da pokrene Bluesman-a na temu Re:Branding Serbia, koji je pokrenuo konkretne korake da se nešto na tu temu već jednom i uradi. Usledio je TwittupBG na ovu temu, formiran je pod-forum na DPT-u, kupljeni su neki domeni, dobijen softver, hosting (pogledati detaljnije na DPT forumu PRojekat Srbija)… [...]

  14. [...] entuzijastički projekat kojem sam se priključio je EnterSerbia. Započeta Pedjinim postom i komentarima na njega, ideja o promociji Srbije u svetu se brzo raširila i okupila veliki broj [...]

  15. [...] tačno 365 dana napisao sam post „Da li Srbija ima klempave uši?“. Nije to bio prvi takav tekst. Nije ni drugi. Ali tek je ovaj svima, nekako, legao. Nikad toliko [...]

  16. [...] ………..Pre tačno 365 dana napisao sam post „Da li Srbija ima klempave uši?“. Nije to bio prvi takav tekst. Nije ni drugi. Ali tek je ovaj svima, nekako, legao. Nikad toliko [...]

  17. [...] novembru 2009. je na blogu Predraga Milićevića osvanuo tekst „Da li Srbija ima klempave uši?“ u kojem se glasno zapitao da li u Srbiji ima i nekih dobrih stvari, koje vredi pamtiti i o [...]

Leave a Reply

Please leave these two fields as-is:

Protected by Invisible Defender. Showed 403 to 121,307 bad guys.

Improve Your Life, Go The myEASY Way™