Feed on
Posts
Comments

Ako društvene mreže koristite za razmenu misli i recepata, nastavak vas neće preterano zanimati, ali ako ih koristite kao deo marketinške strategije, trebalo bi.

Ušli ste u taj svet umreženih „pričalica“. Prvo ste pomno slušali ko s kim o čemu, pa ste počeli da se uključujete, da dajete po koje mišljenje, savet, preporuku… Onda ste počeli i sami da pišete o nekim interesantnim stvarima, ljudi su počeli da osluškuju vas. I da prepričavaju. Krenuli ste polako, s jednom mrežom, pa „osvojili“ drugu, treću, petu… Počeli da blogujete i mikroblogujete

MoneyNa vaš sajt, koji se već odlično kotira, posetioci su krenuli da stižu u gomilama privučeni linkovima s raznih („društvenih“) strana, postove na blogu su počeli sve češće da komentarišu i linkuju, na Facebook-u imate sve više prijatelja, prezentacije na SlideShare-u su skrenule pažnju preko svakog očekivanja, onih nekoliko LinkedIn grupa beleži stalni porast članstva, a i diskusije su lepo posećene, na Twitteru ste okupili već par hiljada „folovera“ a pojavili ste se i na nekoliko listi, pažljivo odabrane fotke na Flickr-u su odradile svoje, a i o video klipu na YouTube-u se poprilično pisalo… Sve u svemu, cilj je postignut! :)

Sa sjajem u očima i ponosom u hodu ulazite u kancelariju „glavnog i odgovornog“. Očekujući srdačan osmeh, već ste pripremili rame za tapšanje, a kad tamo „a ono međutim“ – umesto toplih reči i čvrstog stiska ruke, dobili ste hladan pogled i samo 4 reči: „Show Me the Money!“ Novac?! Ali ovo su društvene mreže, imamo povećanje poseta, svesnosti, imidža, kredibiliteta, uticaja… „A prodaje?“ Paaaa… :(

Ako ste na društvenim mrežama iz zadovoljstva, onda ste već postigli zavidan uspeh, ali poslovni pristup ima drugačija merila…

Više o tome u drugom delu. U četvrtak. ;)

13 Komentara

  1. U čemu je problem pokazati novac tj. tačnije rečeno konverziju poseta u prodaju čeka god?? Daj mi bilo kakav proizvod i pomoću društvenih medija ću ti podići prodaju. Mislim da slabo vidiš imenjače.

    • Pedya says:

      To je opšte prisutan problem. I ovde i “tamo”. Ti ga ne vidiš, ali mnogi ga vide. Razgovarao sam s ljudima ovde, čitao sam o takvim problemima “tamo”. Nije mi lako da nađem temu iz sfere društvenih mreža u kojoj bih tebi nešto novo rekao, ali svestan si toga da ima i onih koji društvenim mrežama ne barataju dobro kao ti. Ovo je tekst namenjen njima.

      A “u čemu je problem pokazati novac”, kao što rekoh – “više o tome u drugom delu.”

      • Loše im govoriš!

        I ja pričam sa ljudima ovde permanentno, a i imam “stalni kontakt” sa ljudima “tamo”. Kažeš mi “Nemaš šta reći novo?? Ti to kukaš sada ovde :)

        Ne ozbiljno, prenosiš loše i ovo je najdobronamerniji savet. Ako ti ne znaš gde je novac i kako ga pokazati top menadžmentu to ne znači da je tako. Ja tvrdim da novca u Srbiji na društvenim mrežama ima i to jako puno!!
        Drugi je problem ako ga TI ne vidiš.

        • Pedya says:

          Nigde u tekstu nisam rekao da ja ne znam gde je novac, već da ljudi najčešće ne vide o čemu se radi. Nigde nisam rekao da para nema, već sam samo detektovao stanje. Rekao sam da tebi (verovatno) nemam šta novo da kažem u vezi društvenih mreža i time “ne kukam” (što bih kukao?!?), već objašnjavam kome se obraćam ovim tekstom. Počinjem da se pitam da li si uopšte pročitao šta sam napisao… :?

          Glupo mi je da se dvaput citiram, al’ šta da se radi. Dakle – “više o tome u drugom delu.”

  2. SoraZG says:

    Skromno primjećujem da sam od travnja, od kada sam aktivan, dobio nekoliko vrlo zanimljivih poslova isključivo preko društvenih mreža, a da te poslove nisam aktivno tražio. Znam da to nije ono o čemu ovdje sada pričate, ali ROI ipak postoji ;)

    • Pedya says:

      Iskreno mi je drago da je tako. Drago mi je i da si odmah uvideo da ovde nije reč o tome. A ROI naravno da postoji, inače cela priča ne bi imala poslovnog smisla, samo što oko toga ima nekih zabuna i dilema, koje pokušavam da razrešim. Tj. sada ih detektujem, a razrešavam “u sledećem broju”… ;)

  3. Marko says:

    Ja sam od tih skeptika koji smatraju da je to besmisleno naspram plaćenog oglašavanja i seo optimizacije koji daju ciljanu posetu. Nije u pitanju samo da li nešto može doneti rezultat već i koliko je napora i sredstava potrebno uložiti.

    Čekam da vidim nastavak.

    • Pedya says:

      Dobrodošao na blog :)

      Društvene mreže nisu naspram plaćenog oglašavanja i SEO optimizacije. One su uz. One su još jedan od mehanizama za usmeravanje potencijalnih korisnika ka željenom cilju (određenoj lokaciji na netu). Njihova najveća prednost je što ne zahtevaju velika sredstva, a najveći “nedostatak” što zahtevaju jako puno truda. Što se ulaganja tiče, svako može da ih koristi, ali u ovom slučaju pare nisu sve.

      Dok čekaš nastavak ;), pogledaj prethodni post, ako ga već nisi pogledao. Mislim da je tu prilično dobro objašnjen fenomen društvenih mreža i promene koje su unele u marketinške komunikacije (u šta npr. SEO ne spada, tako da nisu “konkurencija”).

  4. Deda says:

    A sta je u cetvrtak? Meni odgovara jer je neradni dan, pa cu natenane da sednem i citam , nego mislim da nije nesto posebno pa bas u cetvrtak objavljujes sledeci post.
    Daj bre ovamo, nestrpljiv sam.
    Nesto je SoraZG nagovestio, ali necu da idem oftopic a bas me interesuje i ta tema… :P

    • Pedya says:

      Nije, nije ništa posebno :D To je samo 3. dan od danas – dajem ljudima dovoljno vremena da kažu šta imaju… ;)

  5. Jelena says:

    Ljudi moji dragi, svi ste u pravu.

    A evandjelisti, uradite domaci dakle – pokazite gde je profit! To nije nerazuman zahtev, narocito ako “prodajete” svoje znanje i postoji rizik da vam drugi poveruju.

    Pedya je u pravu 100 % – kako da vam veruju, na osnovu CEGA?

    Drustveni mediji i mreze imaju svoju ulogu, ali su veoma dugitrajna investicija (vremenska) koja se isplati SAMO ako pratite pravila igre – ne ako ih krsite. I to vazi cak i u Srbiji – za neke stvari koje su tzv. social media evandjelisti koji se sada bune ovde rekli i uradili u ozbiljnim firmama dobija se kazna ili tuzba od advokata ostecene strane (ne bih da detaljisem bas sada o svemu, to je vise za case).

    Dakle – prati pravila, i bice sve ok. I radi SVE sto treba UZ drustvene medije i nadaj se najboljem.

    O profitu ja bih imala da kazem nesto MALO ali…Web fest, petak 13. live stream radionice – pitajte preko twittera sa hashtagom #wfest09.

    Kljucna stvar: ne menjajte marketing za drustvene medije. Nece valjati, to nije SUBSTITUT.

  6. [...] 05/11/2009 by Pedya Gde smo ono stali prošli put…? [...]

  7. [...] pa da zalutam i smetnem s uma poentu ovog bloga. Cela ova priča o sisanju vesala je počela na blogu Peđe Milićevića. Bio je to rani novembar prošle godine, kiše su padale po celoj Evropi, neki su radili k’o [...]

Leave a Reply

Please leave these two fields as-is:

Protected by Invisible Defender. Showed 403 to 30,413 bad guys.

Improve Your Life, Go The myEASY Way™