Feed on
Posts
Comments

…naziv bloga“ – reče mi sin kad sam mu pokazao svoju kreaciju. „Što ne uze kraći?“ „Pa ne mogu“ rekoh, „Pedya je već zauzeto…“ „Pa dobro, ali mogao si npr…“ nastavi se diskusija. A u stvari, naziv baš i nije bitan. Nije?!? Pa… nije.

vezeni-urlPre desetak dana sam pročitao članak koji je prilično argumentovano objasnio zašto ime domena baš i nije mnogo bitno. Online. Bitno je ustv. mnogo više u offline komunikaciji i promociji – bitno je kako izgleda na vizitkarti, u oglasu ili na flajeru. Ali kad vas neko traži po mreži, vrlo će retko ukucati baš vašu web adresu, onako „iz glave“. Vašem sajtu (kako god da se zove) mnogo će češće pristupati na neki drugi način: 1) preko pretraživača, 2) pretraživanjem direktno iz brouzera (rado bih ovde koristio neki srpski pojam, ali kako god da prevedem, niko neće razumeti šta sam hteo da kažem :[ ), 3) preko servisa za skraćivanje web adresa, kao što su bit.ly, ow.ly, su.pr, is.gd isl. (do njihove ekspanzije je posebno došlo sa ekspanzijom Twittera i njegovim ograničenjem od 140 karaktera) i 4) putem 2D kodova (sjajan način da se neinteraktivni mediji, kakvi su npr. svi štampani, „ožive“ i to korišćenjem spravice kakvu sad skoro svi imaju u džepu – mobilnog telefona (i ugrađenog mu fotoaparata koji, u ovom slučaju, služi kao skener koda)).

Sve u svemu, za pronalaženje nekog sajta, ključne reči su definitivno bitnije od samog imena domena, čime se samo potvrđuje stara istina da je sadržaj (ipak) najbitniji za svaku prezentaciju na webu. Ali, to je već neka sasvim druga (i prilično opširna) priča.

A i ono „PedyaMilicevic´s Blog“ sasvim lepo zvuči 🙂  Jel da?

16 Komentara

  1. 10 ‘el se kaze , za osobu koja pise blog, da je , i:=0; :
    20 Bloger, Blogoje, Blogadzija, Blogadzar, Blogadzin , Blogar, Blogasticar, Blogandzija , Blogasticar, Blogarac, Blogadzicar, Blogadzer, if I:=1 then goto 50

    30 slusam, gledam , pipam nas jezik i cini mi se da su svi ispravni … a ne moz’ da bude..

    40 pisanje bloga ide od davnina setimo se platona i ostalih antickih GOTO 20 ; i:=1
    50 koji su ostavili svoje blogove

    opet lomim mozak kao onda kada sam razimisljao da li posle exploatacije nafte u zemljinoj kori ostaju ogromne rupe koje bi bilo isplativo omalterisati i uzgajati pecurke…

    • obozavam da udarim replay samom sebi … to samo dokazuje da usamljenost nije kad si sam …

    • Pedya says:

      Pa pazi, svi antički pisači po kamenim, glinenim i ostalim pločama i pločicama su bili nekakvi blogeri (ili kako god ih već ti zoveš). Preteča Twittera su oni koji su to radili, ali ukratko… 😉

      A to za pečurke ti je super 😀 samo ne znam šta bi sa tolikim pečurkama?!!?! 🙂

      Dobrodošao ti meni na blog 🙂

      I pogledaj ovu tvoju If-then-else petlju, nešto mi baš nije jasna konstrukcija…

  2. zoka says:

    zdravo,

    ne znam ni ko si ni cime se bavis a da naziv bloga ti je predugacak ali ima dobra stvar jos nije kasno da ga promjenis…

    • Pedya says:

      Zdravo,

      Ja sam Pedya, a više o meni možeš pročitati u “About” – tamo je i moja slika 😉 i nešto teksta, pokoji link na neke fajlove, kao i link na još neke informacije zakačene na LinkedIn…

      Drago mi je da si ovde. 🙂 Možda i ti imaš neki link na kome bih o tebi mogao da saznam nešto više?

      Možda mi je predugačak, a možda i nije. U tekstu sam objasnio zašto možda nije… Meni se sviđa. 🙂

  3. BRANKKO says:

    Slažem se da (u ovom kontekstu) nije bitna dužina (da ne kažem, kraćina :] ) domena jer se isti ‘relativno’ lako pamti jer predstavlja neku frazu (kao i npr http://www.onlinepasswordgenerator.com) ali svakako ne bi valjalo da je neka čudnovata kombinacija karaktera… nešto poput e-maila jedne moje drugarice (mynx3q@***) koji nikada ne mogu da nabodem iz prve, već moram 2. da proverim čak i kada ga prekucam.

    • Pedya says:

      Poenta je u tome da i nije toliko bitno kako web adresa izgleda, jer se vrlo retko ukucava direktno – obično se do nje stiže na neki od 4 prethodno navedena načina. Pri tom, kod 3. i 4. načina ne postoji ni naznaka originalne web adrese, pa ista zaista može da bude i “mynx3q”, ili “mynx3qmynx3qmynx3qmynx3q”, nema nikakve veze.

      A i kod maila je situacija slična, jer skoro svi mail klijenti pamte ime vlasnika mail adrese, pa samu adresu i nije (uvek) neophodno pamtiti.

      Mislim da je izgled online adrese bitniji u offline (na vizitkarti, flajeru, u oglasu…) nego u online svetu. Npr. verujem da do ovde niko nije došao tako što je negde direktno ukucao adresu, već je kliknuo na neki link u nekom komentaru, na Twitteru, ili LinkedIn profilu isl, ali bi vrlo ružno izgledalo kad bih u nekom dokumentu (što inače činim) naveo da mi je adresa bloga “mynx3q.com”…

      • BRANKKO says:

        Verovatno i jeste tacno da je vecina ljudi do ove stranice dosla tako sto je nekud kliknula (pa tu i nije bitno kako URL izgleda) no ovako u realnom zivotu ima dosta razlika, pa se prakticnost istih dovodi u pitanje.

        Evo konkretnog primera: Pre par dana imao sam ispit na fakultetu, pa sam izasao ranije i hteo kolegi da prosledim resenje. Medjutim nisam mogao da se setim njegovog maila, pa je ostao uskracen za isti. Par dana pre toga, nisam imao slicnih problema kada sam drugom kolegi na isti nacin prosledio mail jer mu je mail u standardnom formatu ime.prezime@domen…

        Drugi primer je vezan za usmeno ‘prenosenje’ adrese. Tipa, lako cu nekome objasniti da ode na onlinepasswordgenerator.com, ali to nece biti slucaj za adresu ovog sajta.

        Apsolutno se slazem da u odredjenim ‘situacijama lepota URL’-a nema nikakvu ulogu, ali je takodje kljucna u nekim drugim situacijama (kolega je ostao bez zadatka iz jednog jedinog razloga). Tako da, na osnovi toga da je ‘u nekim slucajevima’ (koji god oni bili) nebitan izgled URL-a, nikako ne mogu da se slozim sa zakljuckom da je i ‘u opstem slucaju’ nebitan.

        To je slicno kao da je jednog dana kapnulo par kapi kise, pa ti nije trebao kisobran, na osnovu cekga zakljucujes da ti kisobran ne treba u slucaju kise.

        Tacno je, ali u nekim uslovima. Cak i da zanemarimo koliko su sad jedni bitniji od drugih, nikako se ne moze doci da zakljucka da ohrabrujem (nameran) odbir nezgodnih domena (jer kao sto rekoh, moze se desiti da nema mana, ali svakako se ne moze desiti da ima prednosti).

        • Pedya says:

          Poenta mog posta je da je za web adrese sve manje bitno “kako se zovu”, jer se do njih sve više stiže nekim drugim putevima, a ne direktnim ukucavanjem adrese u brauzer. Nije akcenat na tome da je adresa nebitna, već na tome da se do nje sve češće stiže na neki drugi način, pri čemu se adresa uopšte i ne vidi (primer 3 i 4).

          Mail adresa je nešto drugo i o njoj uopšte nisam ni pisao, ali sam odgovorio na tvoj komentar da se i te adrese nejčešće ne pamte, već ih za nas “pamti” mail klijent. U primerima koje si naveo, naravno da je bitno kako mail adresa izgleda, ali to (ipak) potvrđuje moju tezu da je ona bitnija u offline, nego u online svetu, jer samo u offline razmeni informacija do izražaja dolazi njena logičnost (ime.prezime). I to samo prvi put. Posle računar opet preuzima na sebe njeno pamćenje. Uostalom, proveri koliko mail adresa imaš u nekom mail adresaru i koliko njih zaista pamtiš, a koliko puta klikneš samo na ime ili nadimak, a računar ga “sam” poveže sa adresom…

          Naravno, ni ja ne ohrabrujem izbor nezgodnih imena (konačno, na svim mrežama sam se potrudio da imam “logičan” link), namera mi je bila samo da ukažem na neke nove trendove (2D kod je nova tehnologija i u svetu, ne samo kod nas) kojih mnogi (verovatno) nisu svesni. I da je sadržaj (ipak) bitniji od imena sajta. Samo toliko, ništa više.

  4. Andrea says:

    Postovani Pedya,

    Samo sam htela da naglasim cinjenicu da je sigurno najbitnije to sto se pise na blogu. Malo je dobre literature na kojoj mi, mladi, mozemo da se edukujem. Vi ste nam u tome mnogo pomogli. Hvala Vam sto pisete i nadam se da cete uvek imati zelju da Vasa iskustva i razmisljanja delite sa nama :))

    A sto se tice naziva bloga, mislim da je vazno da u njemu ima Vase ime i prezime i ako sam ga ja zapamtila iz prvog puta, onda mogu svi :))

    Srdacan pozdrav,
    Andrea

    • Pedya says:

      Draga Andrea,

      Dobrodošla na blog. 🙂 Potpuno si u pravu, što se blogova tiče – najbitniji je sadržaj. Ja na ovom blogu pišem o određenim temama upravo s idejom da ta svoja razmišljanja podelim sa drugima. Drago mi je ako pri tom mogu nekom da pomognem. 😀

      Svrati povremeno. Nadam se da ćeš ovde naći još zanimljivih tekstova… 😉

  5. Marko says:

    Pozdrav
    Na tvoj blog sam stigao preko linka koji je negde objavljen, inace ne citam blogove, ali me je tvoj poprilicno zainteresovao sa par tekstova na temu marketinga , ubuduce cu na isti stizati klikom na link u bookmarksu, tako da se slazem da je duzina domena ponekad totalno nebitna. Jedan od najduzih je koji sam ikada zapamtio je milliondollarhomepage.com , tako da “zvucnost” domena takodje moze odigrati neku ulogu , nekada …

    content is the king, bio i ostao …

    • Pedya says:

      Dobrodošao, kako god došao 😀

      I dobrodošao opet, preko bookmarka. 😉

      “Zvučnost” ima svoju ulogu, ali (kao što već rekoh) više u offline nego u online svetu. Činjenica je da se do sajtova stiže preko pretraživača (znači, ne pamtiš link) u preko 70% slučajeva, do nekih 14% se stiže kao što si i ti stigao do mog – preko referalnih linkova (znači, opet ne pamtiš link) i samo oko 7% direktnim unošenjem adrese u brouzer…

      I, kao što i ti reče – “content is the king”, jer kako god na sajt stigao prvi put, sledeći put ćeš doći samo ako si prvi put na njemu našao nešto zanimljivo (i korisno). 😉 Zato se i radujem tvom sledećem dolasku. Preko bookmarka 😀

  6. Vulic says:

    Pozdrav Pedya,
    Malo imamo razlicito misljenje o imenu nekog domena.
    Iz licnog primera.
    Pre 5 godina pokrenuo sam jedan web portal naissus.info koji se bavio prodajom reklama, i sta se desilo… PROBLEM je bio u dva slova SS.
    Naravno nije jos bio dobro rangiran na pretrazivacima, pa smo ljude zvali telefonom i morali da po pet puta ponavljamo adresu… Moram reci da su puno njih i odustajali.
    Kada smo krenuli u of line kampanje, cist promasaj…. Niko nije mogo da pogodi ime… iako je vezano za pojam grada. Verujem da smo imali malo bolju procenu oko imena imali bismo i bolju prodaju naseg reklamnog prostora.
    Tako da mislim da je bitno da ime bude kratko, jasno i nedvosmisleno
    Inace predavanje na bizbuzzu je bilo super…..

    • Pedya says:

      Ja inače volim citate, a posebno volim kad mi se ukaže prilika da citiram sebe. 😉 Šalu na stranu, ali već sam u jednom komentaru naveo da u postu “nije akcenat na tome da je adresa nebitna, već na tome da se do nje sve češće stiže na neki drugi način”. To sam u prethodnom svom komentaru potkrepio podatkom da se do “samo oko 7%” sajtova stiže “direktnim unošenjem adrese u brouzer”. Takođe sam više puta pomenuo da se sve to odnosi na online komunikaciju, a da je adresa sajta mnogo bitnija “u offline komunikaciji i promociji”, što je upravo bio tvoj slučaj. Da ne mislim da je adresa (ipak ;)) bitna, ne bih uzeo domen pedya.rs, koji je kratak i jasan, ali ne i nedvosmislen, pošto mi ono “y” pomalo “kvari sreću”, ali je ono deo mog ličnog online brenda već jako dugo i svesno sam izabrao takvo rešenje (da bih se “diferencirao na tržištu” ;)). U prvom koraku povremeno imam problem, ali je takvih “problema” sve manje, a sve više je komentara tipa “aha, ti si Peđa sa ipsilon”… 😉

      Dakle, mi u stvari nemamo različito mišljenje, jer i ja mislim da je u offline svetu izgled online adrese bitan, i da je važno da “ime bude kratko, jasno i nedvosmisleno”. I siguran sam da bi imao mnogo više uspeha da nisi imao to “s” viška. Čak, štaviše, mislim da je dodatni problem bio upravo to što je ime bilo “vezano za pojam grada”, ali sa neočekivanim “dodatkom”. Da je adresa bila “xyz”, mislim da bi ga mnogo lakše zapamtili nego navedeni “naissus”… 😉

      Inače, hvala na lepim rečima po pitanju predavanja. 😀

Leave a Reply